A kivitelező mellett a másik legfontosabb kérdés, hogy hol szerezzük be a fürdőszoba felújításához szükséges dolgokat. Természetesen a beszerzés forrása attól is függ, hogy hol találjuk meg a nekünk tetsző termékeket, de azért a választás során javasolt szem előtt tartani néhány szempontot.

Több szempont alapján érdemes a forgalmazókat összehasonlítani, hiszen van, ahol a magasabb árért több mindent kaphatunk, mint az alacsonyabb árfekvésű helyeken. Azért is célravezető a boltokat és kínálatukat több oldalról is összevetni, mert fény derülhet a józan észnek ellentmondó lehetőségekre is (pl. érdemesebb egy tőlünk távolabbi boltból rendelni, mert ott éppen ingyenes a házhoz szállítás).

Árak

A forgalmazók gyakran nem egyformán adják meg az áraikat. Azon túl, hogy van ahol áfával, és van ahol anélkül tüntetik fel akár az áruházban, akár a webshopban az árakat, óriási különbségek lehetnek a kiegészítő szolgáltatások tekintetében is. Vagyis előfordulhat, hogy ahol alacsonyabb az ár, ott nem számíthatunk ingyenes házhoz szállításra, nem kapunk a termék mellé ajándékot, vagy tanácsadást, máshol, ahol esetleg magasabbak az árak, ott pedig igen.

A fürdőszobai termékek árait a gyártásukhoz használt alapanyagok, és a bennük rejlő technológia határozza meg elsősorban. (Természetesen van az a termékcsoport, amelyben már nagy szelet jut az árból a formatervezésnek is, de az már egy egészen más árkategória.) Pontosan ezek azok az okok, amelyek miatt nem érdemes spórolni vagy olcsóbb árkategóriás termék mellett dönteni.

A különféle szerelvények, kádak, hidromasszázs-kabinok összetett és sok különféle technológiát egyesítő termékek, amelyeknél nagyon fontos, hogy jól és sokáig szolgálják ki az igényeinket. Az olcsó termékeket alapvetően nem a tartósságra tervezték, így a legjobb ápolás és karbantartás mellett sem fognak olyan sokáig elkísérni, mint drágább társaik.

Garancia

Hazánkban és az Európai Unióban is (amelynek szabályai minden tagországban érvényesek) törvényi szintű szabályozás alá esik a garancia kérdése. Így a boltok közötti összehasonlítás alapját kizárólag az képezheti, hogy a kötelező garanciaidő és a minőségbeli problémák törvényes keretek között történő kezelése mellett milyen további garanciális kedvezményeket nyújtanak a vásárlóknak.

Különösen elektronikus eszközök és nagy gépek esetén jellemző napjainkban, hogy akár évekkel megnövelik a garancia idejét. Ez nagyon fontos „részlet” és hasznos ajándék, amely óriási vonzerő lehet a többi paraméteren kívül.

Ügyfélkezelés, panaszkezelés

Az egyes cégek nagyon eltérő hozzáállást mutatnak az ügyfeleik kezelése tekintetében. Van, ahol még az udvariasság alapvető szabályait sem tartják be az alkalmazottak, máshol akár a nap 24 órájában rendelkezésre állnak telefonos vagy chates ügyfélszolgálat formájában.

Ha összetett felújítási munkálatokat végzünk, amiben sok a buktató, ha drága anyagokat használunk vagy értékes gépeket vásárolunk, nem mindegy, hogy számíthatunk-e arra, hogy válaszolnak a kérdéseinkre, gyorsan és gördülékenyen intézik a panaszainkat, vagy teljesen magunkra maradunk a gondokkal, netán pereskednünk kell.

Házhoz szállítás

Van, aki ingyenesen vállal házhoz szállítást, van aki ugyanezt a megvásárolt termékek árának adott szintjéhez köti (pl. 20.000 forint felett), van aki egyáltalán nem foglalkozik azzal, hogyan jut el hozzánk a terméke.

Nem csak a kiszállítás költsége, de annak módja is mérvadó lehet. A kiszállítási időben vállalt rugalmasság, illetve az, hogy a futár a kocsijából a megrendelő által kiválasztott helyre viszi az árut, sok esetben nem csak könnyebbség, hanem egy szinte elháríthatatlan akadály elgördítése a munkálatok útjából. Van, ahol azt is kérhetjük a kiszállítás során, hogy a futár elszállítsa a megrendelt áru csomagolóanyagát, így nem nekünk kell gondoskodni annak szakszerű megsemmisítéséről.

Nem mindegy, hogy kérhetünk-e hétvégi kiszállítást vagy esetleg esti időpontokat, pedig van ahol ezt is felkínálják a vevők számára.

Tanácsadás, tervezés

Ha nagyon alacsony árakat kínáló boltot vagy webshopot keresünk, számolnunk kell azzal, hogy semmilyen szakmai tanácsadást nem fognak nyújtani nekünk. Könnyen előfordulhat, hogy a szanitereket és burkolatokat áruló outletek még abban sem tudnak segíteni, hogy milyen vízvezetékhez milyen csaptípust válasszunk, nem hogy közreműködnének a fürdőszoba megtervezésében.

Általában a középkategóriás árfekvéssel dolgozó áruházakban a tanácsadási és tervezési szolgáltatásokat fizetős rendszerben ajánlják. Ez azt jelenti, hogy vagy az áruház alkalmazásában, vagy vele szoros együttműködésben van olyan szakember, akinek feltehetünk kérdéseket, illetve felkérhetjük tervezési feladatokra.

A felső kategóriában gyakran előfordul, hogy a tervezést, tanácsadást ajándékba adják a megrendelt cikkekhez.

A forgalmazó megítélése

Digitális világunkban nagyon könnyen szerezhetünk véleményt szinte bármely cégről, hiszen az interneten számos olyan hely van, ahol az ezeknél megforduló vásárlói kör „kitálalhat”. Szerencsére az emberek sem restek és igyekeznek hangot adni a véleményüknek.

Tehát minden esetben keressünk a kiválasztott forgalmazóhoz referenciákat, és ne elégedjünk meg azzal, amit tőlük kapunk. Ha nem találunk elég véleményt, legyünk bátrak és kérdezzünk a megfelelő fórumokon: Facebook-csoportok, különféle fórumok (stílus, felújítós, házépítős, műszaki stb.), twitter. Nézzük meg az árösszehasonlító oldalakat is, hiszen ezeken a helyeken is lehet értékeléseket adni a rendszerben fellelhető boltokhoz.

Webes forgalmazó esetében sokat segíthet, ha az általunk kiszemelet webshopnak sikerült elnyernie már különféle címeket, mint pl. „megbízható bolt”, „az év internetes kereskedője”, „az ország boltja” stb.. Ezek egy része szakmai alapon kerül megítélésre, más részét viszont közönségszavazatok alapján osztják ki, így mindkét esetben valós alapot kínál a véleményalkotásra.